• Projecte trimestral. L’alumnat de cada curs treballa transversal i cooperativament  per  tal  de  respondre a una pregunta trimestral amb l’bjectiu de fer un producte final que il.lustri la solució: exposicions finals, murals, programes de ràdio, tríptics, etc..Des de l’any 2011 estem col·laborant amb el parc científic…. Al final del trimestre es fa una posada en comú per agrupar tots els aprenentatges i elaborar el producte final resultant de la recerca.
    • Tastet de Ciències: Un cop a l’any convidem a 5 escoles de l’entorn del nostre institut a venir a fer uns tallers elaborats i portats pels alumnes del nostre centre  al voltant de les diferents matèries.
    • Col·laboració amb el parc científic i Irsicaixa ens permet …biomedica, nanotecnologia, sotides i col·laboracions amb el parc científic
    • Bloc Projecte apel·les

Projecte ABP    Projecte Tàndem

vídeo

Hem apostar per la música com a element essencial en la formació dels nostres alumnes amb un projecte engrescador on aprendran a tocar diferents instruments de rock!!!

Té com objectiu fomentar la lectura, i potenciar la comprensió lectora i l’expressió oral i escrita dels nostres alumnes. Ho fem a transversalment des de les diferents àrees de manera coordinada. El centre participa al Certamen nacional infantil i juvenil de lectura en veu alta. Hem obtingut molts bons resultats.

Projecte PUNT EDU (Extracte)

Té com a objectiu la coordinació i el desenvolupament  de les activitats de tutoria de l’alumnat i la comunicació amb les famílies.

PladacciOtutorial

Treballem per què els nostres alumnes siguin sensibles amb el medi ambient col·laborant amb el projecte agenda 21 de l’ajuntament. Tenim un hort urbà i fem activitats amb materials reciclats.

Projecte Hort

Col·laborem amb diferents centres i serveis del barri i de la ciutat per tal d’enriquir els contextos d’aprenentatge dels nostres alumnes i fer-los més funcionals i significatius, apropant-los així als valors i habilitats socials per ser ciutadans crítics i solIdaris.

Durant el curs actual oferirem serveis col·laboratius amb: la residència d’avis Can Boixeras, amb 5 escoles de primària del nostre voltant i…

PROJECTE APRENENTATGE I SERVEIS

    • PLA DE MEDIACIÓ.

Té com a objectiu millorar la convivència en el centre i és una eina importantísima en tots els casos de resolució de conflictes entre els alumnes.

La prevenció del bulling serà un dels objectius del Pla de mediació d’aquest curs que s’haurà de treballar amb el professor novell en les activitats de formació programades pel professor tutor.

Formem als nostres propis alumnes mitjançant una optativa i fent observacions de mediacions reals.

    • JORNADA ESPORTIVA

Durant una jornada complerta els nostres alumnes s’organitzen per equips i es juguen unes olimpiades en el nostre centre. Estan organitzades pel nostre alumnat més veterà i té com a objectiu difundir la bona pràctica esportiva, la participació, la germanor, la solidaritat, etc

    • JORNADES DE CONSELLERS I CONSELLERES

Els nostres delegats, delegades, consellers, conselleres i mediadors, mediadores participen per jornades formatives que organitzen diferents entitats de la ciutat.

    • FESTES TRADICIONALS

Entenem les jornades de les nostres festes tradicionals com una oportunitat per promoure la convivència i la cohesió dels nostres alumnes. Aquestes celebracions estan plenes d’ofertes esportives i tallers organitzades per part dels alumnes de 4t i Batxillerat.

  • Castanyada  
  • Carnestoltes  
  • Dia de la Pau. Dediquem una tutoria per convidar a l’alumnat a la reflexió
  • Matèries Alternatives on treballem els valors, la chesió grupal, habilitats socials i intel·ligència emocional que permeti els nostres alumnes crèixer com a membre actiu de la societat amb capacitat crítica i responsable.
  • Celebració de Sant jordi. Mostres musicals i de lectura i jocs florals  

PROJECTE DE MEDIACIÓ

Es desenvolupa des del curs 2002-2003 i té com a objectiu principal introduir les noves tecnologies als processos d’ensenyament  i a la gestió del centre en general. Els nostres alumnes utilitzen llibres digitals de consulta i estan familiaritzats amb les TIC.

Oferim matèries optatives a tots els nivells educatius relacionades amb les TIC i les tècniques de comunicació.

 Projecte aplicació de les TIC

Entenem les activitats i sortides com una part essencial de l’apenentatge del alumnes ja que considerem que les experiències vivencials fora de l’aula permeten consolidar les competències.

Algunes de les activitats proposades al llarg del curs:

  • Convivències a 1r ESO
  • Estada a França amb els alumnes de la matèria
  • Viatges de final d’etapa
  • Tallers de salut, educació viària, sexualitat, dansa..
  • Sortides pedagògiques lligades al currículum
  • Participació activa i responsables en els diferents projectes del centre: Tastets de ciència, Cursa Apel·les, Celebracions, jornada esportiva, actes solidaris…

Des del curs 2001-2002 el centre té un Pla d’acollida que en el curs 2005-2006 es va transformar en Pla d’acollida i integració que explicita les actuacions que es porten a terme amb els alumnes nouvinguts per tal de facilitar la seva acollida emocional, la integració en el sistema educatiu i els aprenentatges lingüístics. I també disposa de dues Aules d’acollida per tal d’atendre les necessitats dels alumnes  que s’incorporen tardanament al sistema educatiu de Catalunya

  • Dintre d’aquest pla s’engloba el Projecte d’acollida  APADRINA

Els alumnes veterans apadrinen els alumnes  nouvinguts de primer amb l’objectiu de facilitar la seva adaptació al centre.